Eilinen oli viikon kamalin päivä. Sanon vaan viikon koska viime viikonloppukin oli kamala. Silloin mulla oli kaveri käymässä, piti tehdä ruokaa ja mennä saunaan mut mies sekos ja kyllä hävetti, kaveri lähti sitte tunnin jälkeen bussilla kotiin... Nyt asiaan, teemana aika.

Oon aina haaveillut että äitienpäivät on ihania - lapset poimii kukkia ja mies tuo aamupalan sänkyyn. No, eihän mun 4,5kk lapsi mitään kukkia tietenkään vielä tuo mutta ei mennyt nappiin miehelläkään. Lauantaina, eli edellispäivänä se suuttui mulle illalla kun yritin siirtää äänikirjaa puhelimeen kun sillä oli nettipokeri kesken. Se on pelannut pokeria nyt pari viikkoa joka ilta ja koko illan. Jotain rahoja pitää kierrättää että saa bonuksia.. Meni tupakalle ja sanoi että mulla on aikaa 5 minuuttia, mutta en arvannut että siirtoon menee puol tuntia ja kone menee juntturaan. Mies tuli tupakalta ja repi samantien mun puhelimen irti, siirto vielä käynnissä ja alko huutaa. Sillä meni 10 minuuttia saada kone takas toimintaan ja sillä aikaa meni kuulemma melkein kaikki rahat pelitililtä. Joku ohjelma jäi kuulemma päälle mun touhuista ja pilas kaiken (oliskohan auttanut sammuttaa se tiedostojen kopioiminen??). Riitahan siitä tuli ja koska mies on pitkävihanen se jatkui seuraavana aamunakin.

Jotenki silti odotin niitä kukkia ja ettei ilkeesti pilais mun ensimmäistä äitienpäivää. Repi kaikki kamalimmat jutut tietysti esiin enkä kehdannu mennä mun äidillekään syömään kun olin itkenyt koko aamun. (Äh, kuulostaapa tylsältä kirjotettuna, ensi kerralla kirjoitan kun tunteet on vielä pinnassa.) Saatiin sovittua ja käytiin molempien mummeilla näyttämässä poikaa. Illalla oli tarkotus tehdä suklaafondue ja katsoa yhdessä peliä, mutta ei toi saanut taaskaan irrotettua tietokoneesta.

Menin vauvan kanssa samaan aikaan nukkumaan toisen erän aikana ja ärsytti taas. Miljoonat kerrat tapeltu kun en haluaisi mennä yksin sänkyyn (mun mielestä oleellisin ero sinkkuuteen on että sängyssä on joka yö joku muukin) ja että voitaisi muutenkin tehdä enemmän yhdessä. Voisinhan Euroviisut katsoa mutten jaksa 5 tunnin yöunilla ja kun tietää ettei toi ota yhtä yötä hoitaakseen ("en herää kuitenkaan!") niin ihan turhaan valvoisin vapaaehtoisesti. Paras fraasi eilen: "Mee sit nukkuu ku poikakin", miksei ite laita nukkumaan kun kerta valvoo.. (Ja aamulla hyvä nukkua pitkään kun minä nousen silloinkin.) Mut ei pysty kun on peli kesken. Miten voi kaikki aika mennä tohon??